CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Wednesday, April 22, 2009

Pesta Buku 2009

Alhamdulillah, hari ini xde klas, jd kesempatan yg ada kami gunakan utk mengunjungi Pesta Buku 2009 di PWTC. Kalau dh namanya pesta buku, semestinya byk koleksi dan jenis buku yg ada di sana. Emm..rambang mata dibuatnya nk buat pilihan buku apa yg nk dibeli. Kalau ikutkn hati mmg semuanya nk baca, lbih2 lg dgn tawaran hrga yg lbih rndah dr di pasaran.

Sbnrnya ini adalah kali pertama aku berpeluang utk dtg ke sini (Pesta Buku), walaupun dh byk kali diadakn, tp kesempatan tu bru dpt pd hari ini...jd rasa teruja tu mmg ada. Tujuan utama adalah utk cari buku ilmiah, disamping tu cari juga bhn2 bacaan utk ringan2kn kpla, apelg klu x novel..hantu novel la katakn. Sambutan mmg meriah, ramai juga pengunjung walaupun hari ni hari bekerja.

Drpd kunjungan ni baru la aku sedari, rupa2nya tdpt byk penerbit2 buku & majlh yg selama ini x prnah pun aku tahu akn kewujudannya. Bahan bacaan pun ade byk jenis mengikut peringkat umur. Sempatlah juga beli bbrp bahn bacaan. Kebetulan jumpa ramai rakan2 DPLI, emm..msg2 sahut saranan dr siti utk ke sana mncari bhn2 ilmu..alhamdulillah..sekurang-kurangnya masa yg ada digunakn sebaiknya di tmpat yg sepatutnya.

Sedar tak sedar masa berlalu dgn pantasnya. Alih2 jam dh hampir ke pukul 4 ptg. Jd terpaksa la mengatur lgkah pulg walaupun rasa x puas lg nk merayau ke setiap gerai yang ade.

Jadi bg rakan2 yg masih blum lg berkesempatan ke sana, pergilah. Byk sumber ilmu yg dpt kita perolehi di sana dan sememangnya tidak akn sia2 jika ke sana. Diharapkan agar program seumpama ini dpt dijalankan setiap thn pd masa2 yg akn dtg.

0 comments: